سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمن ترینِ مردم نزد خدا، کسی است که سنّت امامی را سرمشق خود قرار می دهد ؛ امّا کردارش راسرمشق خود قرار نمی دهد . [امام سجّاد علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :0
کل بازدید :31294
تعداد کل یاداشته ها : 81
103/2/25
11:36 ص

ماجرای ساخت سد گتوند و موزه عبرت محیط زیست


 

  • ماجرای ساخت سد گتوند و موزه عبرت محیط زیست

    سد گتوند در استان خوزستان که خشت اول آن کج گذارده شد، یک فاجعه زیست محیطی برای جنوب ایران را رقم زده است. سدی که تنها دستاوردش امروز شور کردن کارون است، باید به “موزه عبرت محیط زیست” تبدیل کرد.

    سد گتوندسد گتوند

    از همان ابتدای ساخت سد گتوند بسیاری از اساتید حوزه آب و زمین‌شناسی به‌ویژه اساتید دانشگاه اهواز خواستار توقف روند اجرا و ساخت این سد شدند. آن‌ها علت مخالفت خود را وجود تپه نمکی به نام گچساران اعلام کردند که در امتداد مخزن این سد وجود داشت.

    سد گتوندسد گتوند

    اصرار بر ساختن سد گتوند که به عنوان “پرهزینه‌ترین” سد ایران شناخته شده، هنگامی قابل فهم می‌شود که بدانیم چه نهادهایی در آن دخیل هستند. کارفرما: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران. مشاور: شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس (وابسته به آستان قدس رضوی) و پیمانکار: گروه سپاسد (وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

    سد گتوندسد گتوند

    در ابتدا مسئوولان متولی ساخت سد گتوند، تمامی ادعاهای مطرح شده را رد کردند و اعلام شد که سازند نمکی گچساران در محدوده این سد وجود ندارد. آن‌ها پس از رسانه‌ای شدن مشکل نمک در محدوده سد، هنگامی به وجود نمک اعتراف کردند که عملا میلیاردها تومان بودجه صرف شده بود و تخریب یا عدم آبگیری سد با سئوالات بیشتر و “آبروریزی” همراه می‌شد.

    سد گتوندسد گتوند

    مسئولان سد گتوند در صدد برآمدند تا با ساخت دیواری حائل از خاک رس که اصلاحا “پتوی رسی” نامیده می‌شود از برخود آب با نمک‌های سازند گچساران جلوگیری کنند و بار دیگر بدون توجه به صحبت‌های کارشناسان که ساخت این “پتوی رسی” را بی‌فایده می‌دانستند، این پروژه نیز آغاز و با صرف هزینه‌های کلان انجام شد.

    سد گتوند در خوزستانسد گتوند در خوزستان

    کار ساخت سد گتوند و “پتوی رسی” در میان تمامی اعتراضات به اتمام رسید و با حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری وقت این پروژه آبگیری شد. با آبگیری سد، فاجعه زیست‌محیطی وارد فاز جدیدی شد که می‌تواند سرنوشت خوزستان را تغییر دهد.

    سد گتوند در خوزستانسد گتوند در خوزستان

    تنها 10 روز از زمان آبگیری سد نگذشته بود که خبر رسید شکاف‌هایی در “پتوی رسی” ایجاد شده و نمک‌های سازند گچساران وارد دریاچه سد گتوند شده است و این آغازی بر مصائب استان خوزستان و رودخانه کارون بود.

    سد گتوند در خوزستانسد گتوند در خوزستان

    با نشست بیش از 5 متری “پتوی رسی” ، در صورت وارد شدن تنها بخشی از صدها میلیون‌ تن نمک موجود در معدن به رودخانه کارون، شوری این رودخانه می‌تواند به چند برابر شوری خلیج فارس برسد.

    سد گتوند در خوزستانسد گتوند در خوزستان

    میزان نمک حل شده در عمق پایین دریاچه پشت سد گتوند اکنون بیش از 10برابر شوری آب اقیانوس برآورد می‌شود.(نمک اقیانوس 28 تا 30 گرم در لیتر است، ولی در لایه های تحتانی سد گتوند به‌ 300 گرم در هر لیتر می‌رسد).

    سد گتوند در خوزستانسد گتوند در خوزستان

    رودخانه کارون که در طول سالیان گذشته آب شیرین با شوری (EC) حداکثر 400 تا 500 میلی موس در آن جریان داشت، اکنون از زمان آبگیری سد گتوند تقریبا 17میلیون تن نمک از این سد خارج شده و وارد کارون می‌شود.

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    زمین‌هایی که تحت آبیاری سد گتوند هستند بیش از 420 هزار هکتار است که محصولات متنوع از قبیل گندم، ذرت و نیشکر در این زمین‌ها کشت می‌شوند. تداوم شور شدن آب سد گتوند و آبیاری با آب شور تولید و عملکرد کشاورزی منطقه را نابود می‌کند و در کمتر از چند سال زمین‌های زراعی پایین دست سد گتوند شور و غیرقابل کشت می‌شوند.

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    یکی از اهداف تعریف شده برای سد گتوند “تولید انرژی برق آبی به میزان 4 هزار و 500 گیگا وات در سال (ظرفیت نیروگاه دو هزار مگاوات) است. افزایش میزان خوردگی در توربین‌ها مهم‌ترین آسیبی است که ورود آب‌شور به آن ایجاد می‌کند و دیری نخواهد گذشت که کار توربین‌ها تعطیل می‌شود.

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    اخبار “غیررسمی” منتشر شده در رسانه‌های ایران حکایت از آن دارد که شرکت خارجی گارانتی کننده تأسیسات نیروگاه سد گتوند، با استناد به اینکه قرار بود میزان شوری آب ورودی به نیروگاه 400 باشد و اکنون میزان شوری در بهترین حالت 1600 است، از گارانتی کردن تأسیسات سر باز زد. با این حال با پافشاری طرف ایرانی مقرر شد تا نهایتاً تأسیسات به مدت دو سال (تا پایان دولت دهم) گارانتی شوند.

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    حالا طرح دیگری برای مقابله با شوری آب پشت سد ارائه شده و قرار است این آب از طریق احداث خط لوله حدود 200 کیلومتر به درون خلیج فارس انتقال داده شود. تاکنون 10 کیلومتر لوله خریداری شده و عملیات حفاری و لوله‌گذاری به طول سه کیلومتر اجرایی شده‌ است. اگر سرعت اجرای پروژه به همین شکل باقی بماند، کشیدن این لوله سال‌ها به طول می‌انجامد.

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    انتقال آب شور سد گتوند به خلیج فارس، اکوسیستم محدوده ورودی لوله و نهایتا مناطق کم‌عمق اطراف را بشدت تحت تاثیر قرار داده و حیات آبزیان را با خطر روبرو خواهد کرد.

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    دکتر اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست با اشاره به اعتراض کارشناسان می‌گوید: “اما این سد ساخته شد و زمین‌های کشاورزی، دامداری و چاه‌ها و باغ‌های تمام مردم منطقه نابود شد، گورستان هزار ساله بختیاری از بین رفت و امروز تنها دستاوردش حل شدن تپه‌های نمکی در این سد و شور شدن کارون است.”

    ماجرای ساخت سد گتوندماجرای ساخت سد گتوند

    به قول دکتر اسماعیل کهرم، ایران درس عبرت کشورهای همسایه شده است. وی می‌گوید: “این‌جاست که دل هر ایرانی می‌شکند و اشکش جاری می‌شود”. دکتر کهرم می‌گوید: “در آینده‌ای نزدیک آیندگان ما بسیاری از این سدها را تخریب خواهند کرد”. شاید هم آن نسل، این سد را همچون نسل کنونی که زندان قصر را به “باغ موزه عبرت” تبدیل کرد به “موزه عبرت محیط زیست” تبدیل کند.


  
  

دانلود گلچین رقص و شاد کردی (جلمان )

همراه پخش آنلاین و لینک دانلود پرسرعت اختصاصی از خزر موزیک

Download Kurdish happy Dance And Arace

KHAZARMUSIC 26 دانلود گلچین رقص و شاد کردی (جلمان )


  
  

میوه های پوست کنده شده را بلافاصله مصرف کنید


 

  • میوه های پوست کنده شده را بلافاصله مصرف کنید

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: باقی ماندن میوه پوست گرفته شده در مدت زمان طولانی تر، حتی در ظروف در بسته ارزش غذایی آن را کاهش می دهد و ویتامین هایش از بین می رود.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ زهرا عبداللهی با بیان اینکه روزانه در رژیم غذایی هر فردی باید 2 تا 4 واحد میوه گنجانده شود، افزود: میوه ها در مقایسه با گروه های دیگر غذایی، انرژی و پروتئین کمتری دارند و برعکس دارای مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین ها و املاح معدنی هستند، مواد مغذی مهم این گروه شامل ویتامین A، ویتامین C، فیبر، مواد معدنی و بتاکاروتن است.

    وی در خصوص بتاکاروتن گفت: موادغذایی غنی از بتاکاروتن در رژیم غذایی به تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین A کمک می کند. بنابراین میوه هایی با رنگ های سبز، زرد، نارنجی حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن بوده، همچنین تیره بودن این رنگ ها نشان از غلظت بالاتری از بتاکاروتن دارد، بتاکاروتن برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و سرطان ها مؤثر است، چنانچه ذخیره ی بتاکاروتن در بدن کافی نباشد، توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا کاهش پیدا می کند و به این ترتیب ممکن است در معرض ابتلا به انواع عفونت ها قرار بگیرد.

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه علاوه بر سبزی ها، گروه میوه ها نیز خاصیت آنتی اکسیدان دارند، تصریح کرد: منظور از یک واحد میوه، یک عدد میوه متوسط است که هر فردی روزانه باید بین 2 تا 4 واحد باید مصرف کند و توصیه می شود، میوه در میان وعده استفاده شود.

    وی با بیان اینکه به جای آبمیوه، خود میوه مصرف شود، بهتر است، گفت: با آبگیری فیبر موجود در میوه ها ازبین می رود و از طرفی مصرف آبمیوه های پاکتی که حاوی آب و شکر و اسانس است، توصیه نمی شود.

    دکتر عبداللهی درخصوص نحوه مصرف میوه توضیح داد: میوه ها باید به خوبی شسته شوند و موقع مصرف پوست آنها گرفته شود، چراکه احتمال باقی ماندن سموم دفع آفات روی آنها زیاد است.

    وی گفت: میوه ها وقتی بریده یا پوست گرفته می شوند، باید همان موقع مصرف شوند، باقی ماندن میوه در مدت زمان طولانی تر، حتی در ظروف دربسته، ارزش غذایی آن را کاهش می دهد و ویتامین هایش را ازبین می برد.

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص سالمندان و افرادی که مشکلات گوارشی دارند، گفت: این افراد به دلیل اینکه نمی توانند میوه و سبزی را به صورت خام مصرف کنند، می توانند میوه و سبزی را به صورت بخارپز یا کمپوت مصرف کنند و بهتراست این کمپوت ها به صورت خانگی و با مقادیر اندک شکر تهیه شود.


  
  

مصرف 7 میوه با بالاترین کالری


 

  • مصرف 7 میوه با بالاترین کالری

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ بارها با این عبارت مواجه شده‌اید که می‌گویند میوه‌ها برای بدن شما مفید هستند. موادی شیرین که سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان و فیبر است. البته باید توجه داشت که میوه‌ها علاوه بر مواردی که گفته شد، دارای کالری هم هستند. به همین دلیل است که تحقیقات انجام شده در سال 2017 نشان داده است که افزایش مصرف وعده‌های غذایی که شامل میوه‌ها و سبزیجات هستند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد. پس میوه بخورید.

    در اینجا یک نکته وجود دارد اگر شما سعی دارید که وزنتان را کاهش دهید نمی‌توانید به میزان نامحدود میوه بخورید زیرا حقیقت این است که میوه دارای کالری و قند طبیعی است در عوض می‌توانید دو وعده میوه به صورت روزانه مصرف کنید.
    شما همچنین می‌توانید آن را در دسرهایتان به جای قند به کار ببرید یا به جای خوردن شکلات و آبنبات میوه بخورید. واضح است که هر میوه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برای رژیم غذایی شما باشد.

    بعضی میوه‌ها دارای مقدار کالری بیشتری هستند. میوه‌هایی مانند آووکادو، نارگیل، میوه‌های خشک شده و آبمیوه‌ها. و به عنوان میوه‌هایی با کالری کمتر می‌توان به توت‌ها اشاره کرد که شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن را بخورید تا احساس سیر بودن کنید.
    تمام موارد زیر را می‌توانید به رژیم غذایی مغذی و رضایت بخشتان اضافه کنید و با دانستن میزان کالری هر یک از چاقی جلوگیری کنید. از آووکادو و نارگیل گرفته تا انجیر و کشمش همگی میوه‌هایی با کالری بالا هستند.

    آووکادو:

    332 کالری در هر یک عدد آووکادو

    فواید: این میوه سرشار از کالری است و یک میوه غنی است زیرا برای چربی‌های ضروری قلب شما مناسب است. در واقع یک آووکادو کامل حاوی 30 گرم چربی است. به همین دلیل است که می‌گوین نیمی از این میوه برای بدن کافی است. علاوه بر آن آووکادو یک منبع خوب از فیبر است و به سیستم گوارشتان کمک می‌کند.

    انجیر:

    150  کالری در هر 5 عدد انجیر کوچک

    وقتی فصل انجیر می‌شود افرادی که دارای رژیم غذایی سالم هستند هیجان‌زده می‌شوند. یکی از کارهای خلاقانه‌ای که می‌توان انجام داد خوردن انجیر با ماست است و دلیل آن این است که انجیر دارای طعمی شیرین است. هر انجیر کوچک حدودا دارای 7 گرم شکر است و دلیل کالری بالای آن نیز همین است. شما با خوردن انجیر می‌توانید بخشی از مواد مغذی لازم برای بدنتان مانند ویتامین K و منگنز را دریافت کنید و به ساختوساز استخوان‌هایتان نیز کمک می‌کند.

    خرما:

    277 کالری در هر 100 گرم خرما

    عاشقان اسموتی می‌توانند برای شیرین شدن اسموتی‌هایشان از این میوه‌ی مغذی استفاده کنند. 100 گرم خرما حدودا دارای 25 گرم شکر طبیعی است. خرما منبع خوبی از فیبر است و فرآیند هضم را آرام می‌کند.

    نارگیل:

    466 کالری در هر فنجان نارگیل

    این میوه گرمسیری شیرین و ترد یک گزینه مناسب برای افزودن به ماست و یا میان‌وعده‌هایتان است و کالری خوبی به آن‌ها اضافه می‌کند. میزان کالری این میوه از چربی آن حاصل می‌شود برای کاهش میزان کالری آن می‌توانید به دنبال نارگیل‌هایی که شیرینی‌شان کمتر است باشید.

    کشمش:

    429 کالری در هر فنجان کشمش

    با وجود آبی که از آن‌ها خارج می‌شود و میوه خشک می‌شود و آن‌ها منبعی برای شکر محسوب می‌شوند و میزان کالری آن‌ها با سرعت بالا می‌رود. یک فنجان انگور فقط 62 کالری دارد بنابراین برای دریافت میزان بیشتری کالری می‌توانید از خشک شده‌ی آن استفاده کنید.

    موز:

    121 کالری در هر یک عدد موز بزرگ

    موزها ممکن است خیلی بزرگ باشند و می‌توان یکی ازآن‌ها را به عنوان دو وعده میوه استفاده کرد. آن‌ها سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم که مناسب برای سلامت قلب و ویتامین سی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است.

    آلو خشک:

    418 کالری در هر فنجان آلو خشک

    آلو خشک نیز مانند خرما و کشمش دارای مقدار بیشتری شکر و کالری از نمونه‌ی خشک نشده‌شان هستند. و آن‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند پس آن‌ها را در لیست خریدتان قرار دهید.


  
  

پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت


 

  • پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت

    پل گلدن گیت از نظر زیبایی ‌و معماری در نوع خود منحصر به ‌فرد است. پل گلدن گیت بیشترین گردشگرها را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو یکی از ایالت های کالیفرنیا واقع شده است و بزرگترین پل معلق در جهان می باشد.

    به گزارش فراناز هزینه ساخت پل گلدن گیت معادل 35 میلیون دلار بود؛ اما این پل زودتر از زمان مقرر با بودجه کمتری ساخته شد. دهانه‌ی پل معلق گلدن گیت طولانی‌ترین دهانه در بین پل‌های سراسر جهان است.

    پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge) یا دروازه‌ی طلایی، پلی معلق در دهانه‌ی شمالی شبه جزیره‌ی سانفرانسیسکو و بر روی اقیانوس آرام است که این شهر را به مارین کانتی متصل می‌کند.

    تاریخچه پل گلدن گیت

    پل گلدن گیت در واقع میراث عصر مناقشه، اختلاف و درگیری است. گلدن گیت در دهه‌ای ساخته شد که هنوز رکود اقتصادی آمریکا در آن احساس می‌شد.

    ایده ساخت پل گلدن گیت برای اولین بار در سال 1916 توسط جوزف اشتراوس مطرح شد که می‌توان با هزینه‌ای در حدود 30 میلیون دلار پل معلقی را ساخت و در سال 1921 طرح نهایی خود را برای گرفتن تاییدیه به شهروندان و مسئولین ارائه کرد.

    در نوامبر 1930 شش شهرستان از شمال کالیفرنیا از جمله مارین کانتی و سان فرانسیسکو نیز به نفع این طرح رای دادند و سرانجام در 12 نوامبر در ساعت 3 بعد از ظهر ساخت این پل به تصویب دولت رسید و مردم مارین کانتی با بستن فروشگاه ها و تعطیلی کارهای خود این واقعه را جشن گرفتند. ساخت رسمی پل گلدن گیت در تاریخ 5 ژانویه ی 1933 آغاز شد و چهار سال و نیم نیز به طول انجامید.پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت

    پل گلدن گیت بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است

    پیش از پایان مراحل ساخت پروژه عظیم پل گلدن گیت در سال 1937 همگان احداث آن را غیرممکن می دانستند، بویژه آن که در زمان ساخت این پل مه غلیظ و بادهایی با سرعت 60 مایل، عملیات احداث را با مشکل مواجه کرده بودند. همین امر سبب شده تا بسیاری این پل را غیرقابل ساخت بدانند.

    به رغم این شرایط جوی و طبیعی وحشتناک پل گلدن گیت طی چهار سال و اندی ساخته شد. در این مدت نسبتاً طولانی 35 میلیون دلار صرف احداث این پل شد. طی دوران ساخت این پل حوادث دلخراشی نیز اتفاق افتاد که از جمله آنها می توان به مرگ 11 نفر از کارگران اشاره کرد.

    اطلاعاتی جالب درباره پل گلدن گیت

    ♦ پل گلدن گیت، رکورد اولین مکان برای خودکشی در جهان را به خود اختصاص داده است!

    ♦ به طور میانگین، هر دو هفته یک نفر از پل گلدن گیت، خود را به پایین پرت می‌کند؛ اما فقط 2 درصد از این اقدام نه چندان جالب جان سالم به در می‌برند. حتی یک مرد برای خوش گذراندن از این پل به پایین پریده است!

    ♦ دهانه‌ی پل معلق گلدن گیت طولانی‌ترین دهانه در بین پل‌های سراسر جهان است و فاصله‌ی آن بیش از 4200 فوت می‌باشد. ساخت پل گلدن گیت در سال 1937 به پایان رسید و در حال حاضر نماد به رسمیت شناخته شده و بین المللی سان فرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا است.پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت

    پل گلدن گیت طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد

    پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت

    عکس های پل گلدن گیت

    ♦ رنگ پل گلدن گیت با مشاوره‌ی یکی از معمارهایش به نام ایرونیگ مورو نارنجی مایل به قرمز انتخاب شده است، چون با رنگ‌های محیط ترکیب نم‌یشود و در مه نیز می‌توان بخوبی آن را تشخیص داد.

    ♦ طول پل گلدن گیت 1?7 مایل است و در طول روز بطور متوسط 1800 وسیله‌ی نقلیه از روی آن عبور می‌کند. پل گلدن گیت شامل شش باند برای عبور (آزاد راه) است و در دو طرف آن پیاده روهای زیبایی وجود دارد که توسط عابرین پیاده و دوچرخه سواران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ♦ حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی بر روی پل گلدن گیت در اول اکتبر 1983 از 89 کیلومتر در ساعت به 72 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد. پیاده‌روی شرقی در طول روز و پیاده رو غربی فقط در بعد از ظهرها و تعطیلات آخر هفته برای عبور دوچرخه سواران و عابرین پیاده باز می‌شود. گردشگران می‌توانند با پیاده روی و یا با دوچرخه بر روی این پل تجربه‌ای غیر قابل وصف را داشته باشند.پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت

    عکس های پل گلدن گیت

    ♦ این پل از نظر زیبایی‌شناسی و معماری در نوع خود منحصر به فرد است. در ماه ژوئن سال 2001 انجمن مهندسان عمران آمریکا چند بنا را با نام «بناهای هزاره» معرفی کردند. این بناها عبارت بودند از کانال پاناما، ساختمان ایمپایراستیت و پل گلدن گیت.پل گلدن گیت،پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو،عکسهای پل گلدن گیت

    تصاویر پل گلدن گیت، از شاهکارهای معماری جهان

    ♦ یک بار یک فرد برای خودکشی به بالای این پل رفت اما قبل از پریدن، یک نامه نوشت و گفت که اگر کسی من را موقع راه رفتن در بالای این پل ببیند و لبخندی به من بزد، نخواهم پرید!

    ♦ پیش از اینکه این پل ساخته شود، مردم از قایق‌های کوچک برای سفر بین این دو منطقه استفاده می‌کردند.

    ♦ تعداد میخ‌های استفاده شده در پل گلدن گیت حدود 1.200.000 هزار میخ تخمین زده شده است.


97/1/11::: 7:34 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3      >